Thursday, 24 March 2011

BAHASA KITA,!

Tgk tajok membosan kan je,.hik2,.nk wt cmne,mood patriotik ak da smpai,.hehe..first of all.(chewah!,'sepiking' plak,.hehe)..

PERHATIAN!!
"UAT APEW UH?"
"AQ NX MNX MAAF"
"AQ CAYUNX KOE LAR"

*(ni bkn nk propose sesape ye.,huhu) 

PERHATIAN!! Kpd sesiapa yg ske msj tulis ayt2 mcm ni,.( CARA EJAAN),.ak nk mntak tolong sgt2..TOLONG JGN MESEJ AKU!,.

Klu nk mesej gk,.ak bg 2 option je;
1.       Aku nk mintak korang tolong karang satu surat ala2 surant kiriman rasmi dgn FORMAT & BAHASA ala2 karangan B.Melayu,..
2.       Mesej kt kwn aku,.sruh dorang smpikn mesej korang kt aku,.

Aku bkn xsudi nk msej tp ble ak bce msj2 mcm ni,.blh buat ak bertambah-tambah DOSA,.diulang ye,.DOSA!,.dosa ap???,.DOSA MEMAKI,.haha,.

Da lar susah nk bce kekdg tu smpi ak sndri xley nk pham ap yg msj yg nk disampaikn,.
Ni mmg btol2 BARRIER TO COMMUNICATION!,.hehe

Normal la klu msj kte tulis dlm SHORTFORM tp ni bkn shortform da ak rs,.ni wt ak yg SHOT!,.hehe
Aku pn msej gne shortform gk tp ak rse still ley bce ag,.(sesi puji diri sendiri,.huhu),.tp mslh org kite skrg,.ble si PEMESEJ dok tulis ayt penoh,mule lar ckp2,.

                      PEMESEJ : assalamualaikum, awak tengah buat apa?,sudah makan??
                      Komen MEREKA: SKEMA gile budak ni!

Ubah lar ye pd mreka2 yg bpikiran mcm MEREKA,.ptot nye kite lg salute ngn org2 mcm 2 sb still cuba nk memperkayakan bhasa,,.(anggap je gitu even die mmg xreti tulis mesej,.hehe),.sb bg aku 2 sume identity seseorang,.tp klu identity yg mnyusahkan 2 ley angkat kaki a kn..huhu.

Ke korang da lupe cmne cikgu2 tadika korg aja cara eja dgn bet0l??,klu lupe 2 mst kes BYK MAKAN SEMOT,.(maAp KAK SEMOT.)..

P/S: ap aku tulis juz ap yg ak perhatikan,yg pnah jd kt ak,,n ble ak tgk kdg2 ak pn sme dgn je ngn dorg2 sume nie,.xd niat nk perli sape2 pn,.tp klu ad yg terasa,mintak maaf lar ye n SELAMAT BERTACING,.hehe..

No comments:

Post a Comment